2014 m. gegužės 16 d., penktadienis

Kovo 18 - tiesiog kovo 18

Vovėrės ten iš rankų valgo
Riojos vynuogynai
Šiandieną buvome nusprendę visi kartu papusryčiauti alberge. Tačiau atsibudę, neradome Jeppes. Jau vakar vakare, einant miegoti, man pasirodė keista, kad žmogus miega lovoje net neišsipakavęs miegmaišio, o šį ryt jo tiesiog neradome - jis išėjo. Na kiekvienas renkasi pagal save, gal būt žmogus norėjo pabūti vienas. O mes šiandiena keliaujame su Martinu. Eisim 30 km, rytas šiltas, tad pirmi 10 km neprailgo, sustojame užkasti pakelės miestelyje su labai gražia bažnyčia. Sutikome Simonę (Šveicarija), Sandrą su Isaacų (Vengrija) ir visi draugiškai pasidarėme sumestinį. Simone vis dar turi problemą su keliu, tad toliau ji keliaus autobusu, susitiksime su ja alberge Najeroje. Šiandiena ji jau praėjo 10 km ir nenori apkrauti daugiau kojos, nes panašu, kad ji pamažu gyja. Pailsėjome, pabendravome ir toliau į kelią. Su Martinu eisime dar apie 10 km iki Ventosos miestelio, ten planuojame papietauti.
Visą laiką keliavome dviese - kartu, bet atskirai - ėjome vienas šalia kito, tačiau beveik visą kelią tylėjome. Kiekvienas galvojo kažką savo mintyse ir nei vienam netrukdė toks ėjimas. Tai buvo toks vienas kito supratimas be žodžių, o ne nejauki tyla.
Poilsis
Vaizdai aplinkui per daug nežavi, o oras pradėjo bjurti. (Dėl to ir nuotraukų ne tiek daug).
Tarp kitko Rioja yra vyno kraštas - šio krašto vynai yra gavę aukščiausio kokybės ženklo įvertinimą - ir šį vakar mes būtinai jo paragausime. O su oru mums sekasi vis mažiau ir mažiau - pradėjo pūsti stiprus vėjas, bet žiūrėkime į viską pozityviai - nėra saulės - niekas nebedegina dešinės rankos ir dešinės veido pusės :) P.S. Aš visur pozityvumą mėginu atrasti. Einame ilgai, Ventosa vis neatsiranda horizonte, o valgyti norisi vis labiau ir labiau. Ir tas paskutinis kilometras - radome ženklą "Ventosa 1km" - atrodo trunka visą amžinybę. Pagaliau, baras, šiluma, kėdė ir karštas maistas. Ilsimės visą valandą, niekur nesinori keltis nuo tos kėdės - sėdėčiau čia ir sėdėčiau. Iš Martino veido išraiškos galiu matyti, kad jis galvoja tą patį. O aš pagaliau paragavau ispaniškos "tortilla de patatos", tai toks ispaniškas omletas. Nieko sudėtingo, tiesiog tam tikru būdu iškeptas omletas su bulvėmis, kartais su sūriu, kartais su svogūnais, o kartais be papildomų priedų. Lengva, skanu ir paprasta. Bet kai, tai yra ilgai lauktas karštas maistas ir iki kurio buvo eita tiek ilgai, tai čia buvo pats skaniausias mano ragautas omletas :)
Kad ir kaip nesinorėtų, tenka keltis ir žygiuoti toliau. Eiti darosi vis sunkiau, nežinau ar tai subjuręs oras kaltas, ar neįspūdingi vaizdai. Einu ir galvoju: "Kad tik kelio neskaudėtų, kad tik kojoms blogiau nepasidarytų", o dar ta ranka nudegusi nuo vakar saulės…
Labai graži bažnyčia
Dar galvoju, kad rytoj man gali įvykti "golf flight"- tai toks dalykas, kai tu pradedi žaisti su vienais žaidėjais ir visą žaidimą tu žaidi su tais pačiais, bet jeigu tu pakeiti žaidimą - golf flight'ą - pasikeičia visi žaidėjai. Arba lietuviškai šnekant, tai kaip įsėdimas į kitą traukinį, kai pasikeičia visi traukinio keleiviai. Rytoj gali tekti atsisveikinti su Martinu, Jeppe, Simone, Sandra ir Isaacu. Liudna. Bet niekad negali tiksliai žinoti, kas gali nutikti kelyje.
Eidami su Martinu sugalvojome 5 Camino taisykles:
Kažkur pakeliui...
  1. If you see water - drink. Jei matai vandenį - gerk.
  2. If you see food - eat. Jei matai maistą - valgyk.
  3. If you see bed - sleep. Jei matai lovą - miegok.
  4. Follow the yellow arrow. Sek geltoną rodyklę.
  5. And don't stop walking. Ir niekada nesustok ėjęs.
Vėliau Simone papildė šias taisykles: If you see free wifi - connect. Jei matai nemokamą internetą - prisijunk. Yra tiesos šiame papildime…Ech civilizacijos aukos :))).
Pagaliau atvykstame į Najerą. tikrai ilgas kelias iki jos buvo. O dar teko praeiti visą ekonominę miesto zoną, per įvairias gamyklas. Šis miestas manęs visiškai nesužavėjo. Bet įėjus į senamiestį, pakeičiu savo nuomonę. Ši miesto dalis yra įsikūrusi tarp uolų ir tie spalvoti namukai labai žaviai atrodė.
Najera

Su administratore - Maite
Pirmas piligrimas iš Lietuvos
Šį kartą nusprendžiame apsistoti privačiame alberge. Susimokėjome po 10 eu už nakvynę ir tikrai nepasigailėjome. Albergas tarsi senovinis viešbutis, tik žinoma gauni lovą, o ne kambarį, bet aplinka labai jauki ir labai gražiai viskas padaryta. Hole ant sienos yra pakabintas pasaulio žemėlapis ir kiekvienas atvykęs piligrimas turi įsmeigti smeigtuką į tą pasaulio kraštą iš kurio jis yra atvykęs. Šiemet aš buvau pirmas piligrimas iš Lietuvos.
Alberge susitikome su Jeppe ir Simone, Simone atvyko čia autobusu, o Jeppe… Pasirodo jis norėjo pasivaikščioti vienas, tad jis atsikėlė 4 ar 5 ryto, niekam nieko nesakė ir išėjo. Najeroje jis jau buvo apie pietus, tad visą dieną čia ilsėjosi.
Štai kodėl mane žavi ši kelionė - kiekvienas daro ką nori, kaip nori ir kada nori, ir niekas dėl to nepyksta. Mes susitikome alberge ir vėl visi smagiai bendravome ir pasakojome dienos įspūdžius. Bėje Jeppei irgi nepatiko ta ekonominė miesto dalis, tad jis eidamas vienas garsiai reiškė nepasitenkinimą savo kalba. Niekas negirdi, nemato, nesupranta - visiška laisvė.
Vakarienė (Iš dešinės: Martin, Simone, Jeppe, Sandra, Isaac)
O alberge standartinė procedūra  - poilsis, dušas, skalbimas ir vakarienės paieškos. Pasidomėjome albergo administratorės, kur galime skaniai pavalgyti ir nuvykome ir pasiūlytą vietą. Susitikome su Sandra ir Isaacu, jie miega kitame alberge, bet vakarieniauti prisijungė prie mūsų. (Vėl pasirinkimo laisvė). Skani vakarienė, desertui naminis "Cuajada" - tai toks grietininis pudingas primenantis sustingusias pasūkas ar kažkas panašaus. Prisimenate vaikystėje kaime šaukštais valgemė tokio surūgusio pastovėjusio pieno gabaliukus :) , nepamenu dabar, kaip tas daiktas vadinasi, tai va buvo kažkas panašaus su medumi, skanu, patiko :).
Soti ir laiminga - poilsis… Buenos noches…
Tarp kitko, jau nuėjome 194 km.

Lindra rašė...

Rūgpienis turbūt :)

Liubaška rašė...

Ačiū. taip :)))) Nebuvau aš labai didelė jo megėja, bet skonį iš vaikystės pamenu :)